Financieel Advies
Casus Financieel Advies kantoor *
Na de invoering van het provisieverbod willen we dit jaar gebruiken om met onze organisatie helemaal klaar te zijn met ons businessmodel. We hebben Financial Behavior BV gevraagd te helpen met de volgende
Uitdagingen:
- Hoe bereiken we de juiste klanten voor lange termijn adviesrelaties?
- Hoe voeren we een duurzaam fee-model in?
- Waar liggen de talenten in organisatie bij management en medewerkers?
- Wat maakt advisering leuk voor klanten en is tevens AFM-proof?
Aanpak
Financial Behavior heeft eerst een scan gemaakt van de huidige situatie van onze organisatie adhv
- Persoonlijk profiel van het management
- Businessmodel en plan
- Team samenstelling
Vervolgens is er een workshop gehouden waarin het management een 90 dagen actieplan heeft gemaakt en zijn de profielen van alle medewerkers afgenomen. Met de hulp van een ervaren consultant heeft Financial Behavior vervolgens geholpen met:
- Onze nieuwe propositie
- De klant segmentatie en commerciële training
- De adviesmethodiek, CRM koppeling en begeleiding bij de adviesgesprekken
- Personeelsbeleid
Resultaat
Omdat we als team nu beter onszelf en elkaar begrijpen, dat vanuit een mensgerichte advisering éénduidig uitdragen, is de betrokkenheid bij iedereen intern weer helemaal terug. Ons aanbod naar klanten heeft veel meer focus gekregen en de klantervaringen zijn zonder uitzonderingen positief. Ook de samenwerking met onze netwerkpartners zoals accountants en fiscalisten is sterk verbeterd omdat onze businessmodellen meer synchroon lopen. Met minder klanten draaien we nu meer omzet en zijn we zo goed als over op een duurzaam fee model.
* Vanwege privacy redenen zijn geen persoonlijke details in dit voorbeeld opgenomen.




