SEH Workshop Excellent Adviseren

Meer advieskansen door gedragsinzicht ! 

U spreekt als adviseur of ondernemer al snel over "mijn” klanten maar spreken uw klanten wel over u als "mijn” adviseur? Die vraag is in het kader van de meest recente ontwikkelingen van groot belang. Alleen voor die bedrijven die in staat zijn onderscheidend toegevoegde waarde te leveren ligt er een mooie toekomst in het verschiet. In het kader daarvan zou u als adviseur/ ondernemer het liefste de MTA van uw klant moeten willen zijn of worden!  De MTA (Most Trusted Advisor) werkt soms voor een beperkt aantal klanten maar levert hen altijd grote toegevoegde waarde. Vaak op allerlei gebieden. De vraag is:

"Wie is op dit moment de MTA van uw klanten en zou u dat zelf kunnen en willen zijn?”

 Tijdens deze workshop, die geschikt is voor adviseurs en eigenaren van advies en bemiddelingsbedrijven, leert u in vijf stappen hoe u zelf vanuit persoonlijk leiderschap MTA kunt worden:  

  1. Wat betekent het Adviesprofiel voor u als adviseur?
  2. Hoe kan het Adviesprofiel de klik met uw klanten vergroten?
  3. Hoe integreert u het Adviesprofiel in een adviesgesprek?
  4. Welke vervolgtrajecten zijn er mogelijk na het Adviesprofiel?
  5. Hoe verbetert u uw eigen businessmodel en toegevoegde waarde door het inzetten van gedragsinzichten?

 
Inhoud:

Centraal tijdens deze workshop staat een nieuwe kennismaking met uw klanten, met uw eventuele medewerkers en met uzelf. U maakt kennis met de kracht van het werken met gedragsinzicht en hoe u die inzichten direct in de adviespraktijk kunt toepassen a.d.h.v.: 

  • Snelle focus op doorslaggevend argument klant voor keuze adviseur/ kantoor
  • Keuzestress bij klant: Hoe gaat u daarmee om?
  • Do’s en dont’s in keuzetraject
  • Effectieve planning nazorg traject
  • Input en inspiratie voor meer financiële dienstverlening
  • Efficiënte samenwerking op klantniveau binnen team of kantoor

Ook leert u meer over het enorme belang van het faciliteren van klanten in verband met de laatste ontwikkelingen onder andere op het gebied van de opkomst van vergelijkingssites en social media.
 

Resultaat:

Door deze workshop te volgen investeert u doelbewust in kennis, inzicht en vaardigheden waarmee u in staat bent : 

  • Eigen talenten en leiderschap in te zetten
  • Omzetkansen en mogelijkheden op de adviesmarkt te vergroten
  • Aantrekkelijker te worden voor relaties
  • De toekomstbestendigheid van uw bedrijf te optimaliseren

 
Duur, investering en huiswerk:

1 dagdeel & € 125,- ex btw. Maken van uw eigen Adviesprofiel (klik hier voor de online test)

 Groepsgrootte:

12 tot maximaal 16 deelnemers 
 

Data, locaties & inschrijven:

De data en locaties voor 2013 worden binnenkort bekendgemaakt

Ik kan bovenstaande data niet, maar heb wel belangstelling. Neem contact met mij op!

Aanbevelingen:

Joost (klant) : "Mijn hypotheekadviseur wist anders dan andere adviseurs mij inzicht te geven in mezelf, mijn financiën en hoe ik samen met mijn partner de beste keuzes maak. Onbewust wist ik sommige dingen wel, maar wij begrepen ineens dat inzicht in de financiën rond de hypotheek eigenlijk een spiegel van onszelf was. Heel anders dan al die technische adviseurs met hun vakjargon. Het ging over ons, wat wij belangrijk vinden en wat het beste voor ons is.”

 

Therèse (financieel planner) :

"Ik heb vooral meer geleerd over dat ik zelf kan kiezen voor welke klanten ik bijvoorbeeld wil werken en over hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ook heb ik geleerd hoe ik daarbij de focus kan houden op die dingen die er voor persoonlijk toe doen. Uiteindelijk is mijn werk daar ingrijpend door veranderd. Nog veel leuker. ”

 

Jan Jaap (eigenaar advieskantoor) :

"Ik selecteer klanten bewust. De klant moet echt bij mij passen. Ik heb geleerd daar heel bewust van meet af aan te werken met gedragsinzicht. Ik heb meer plezier in mijn werk, heb minder stress en mijn klanten zijn tevreden!”