Persoonlijk

Uw talent en passie maakt u uniek voor uw klanten als dienstverlener. In de nieuwe advieswereld als most trusted advisor bent u het merk en verkoop u uw toegevoegde waarde in plaats van een (financieel) product. Authenticiteit, integriteit en transparantie zijn de kernwaarden die u wilt uitstralen. Kennis en kunde vertaald u op begrijpelijke wijze naar uw klanten. Communicatie en wederzijds begrip vormen de basis voor een vertrouwensrelatie.

(Zelf-)Vertrouwen

In de transitie naar het nieuwe adviseren is zelfkennis, bij u als adviseur maar zeker ook bij uw klanten, van groot belang. Wederzijds inzicht en respect zorgt voor betrokkenheid en duurzame relaties waarin alles wordt gedeeld. Hoe dichter u als adviseur bij uzelf staat en blijft en daarin het voorbeeld bent, des te meer uw klanten u als gids, leider en vertouwenspersoon zullen (h)erkennen. Passie en performance in uw persoonlijke leven, uw relaties en vriendschappen vormen uw authenticiteit en merk. Practice what you preach dus: leef het leven dat u voor uw klanten wenst.


Self-assesmentUw eerste stap om de most trusted advisor te worden is het kijken in uw eigen spiegel:

  • Wat zijn uw grootste talenten?
  • Wat zijn uw passies?
  • Waar liggen uw aandachtspunten?
  • Wat betekent dat voor uw persoonlijke en zakelijke performance?
  • Wat is uw (financiële) persoonlijkheid?

Uw persoonlijke kompas geeft vervolgens op natuurlijke wijze richting aan uw rol als adviseur.